Ny Dansk formelsamling til digital kommunikation

Anne Ebbesen og Astrid Haug udgav i starten af måneden bogen ”Lyt til elefanterne” som på eksemplificerende og simpel vis beskriver og diskuterer offentlige og private aktørers anvendelser af sociale medier. Jeg kan især lide bogen af fire årsager: Forfatterne viser…

  1. eksempler på hvor seje politikere ofte er til at kommunikere og hvor dygtige de er til at bruge medier, herunder sociale medier. Det kunne vi sagtens lære af i det private erhvervsliv/mediebranchen.
  2. at blot fordi din virksomhed KAN støje på et socialt netværk, så er det ikke nødvendigvis noget den SKAL eller BØR. Bogen gør ikke social digital kommunikation sværere end det er, men viser også at træerne gror ikke ind i himlen.
  3. dug friske, nye og lokale danske cases – både sejre og fuck ups.
  4. at man kan skrive en bog der er nem at læse og bruge. Bogen gentager ikke sig selv for at udfylde 290 sider, men siger tingene kort og præcist på 162 sider.

Bogen kan især anbefales til dig, der ønsker at starte eller genstarte din organisations kommunikation via sociale medier, før at dit reklamebureau propper ”nogle sociale elementer” ned i halsen på dig. Se forfatternes blog på digitaletanker.dk eller følg dem i cyberspace, hvor de hver især efterlader elefantspor.